hmm ich bekomme keine errors aber auch nicht den alten skin
Beiträge von NeoFist
-
-
okay ganz dierekt was ist hierdran falsch
Lua
Alles anzeigenfunction adminOnDuty (source,thePlayer,command) local oldskin = getElementModel ( source ) local old = getElementData (source, "tempdata.originalskin") if ( old == false ) then setElementData (source, "tempdata.originalskin", oldskin) end if ( getTeamName(getPlayerTeam(source)) == "Admin" ) then outputChatBox("#FF0000 Ein Admin ist On Duty",getRootElement(),255,255,255, true ) local new = 165 setElementModel (source, new) else outputChatBox ("Du bist kein Admin",thePlayer) end end addCommandHandler ("aduty",adminOnDuty) function offduty(source,thePlayer,command) getElementData (source,"tempdata.originalskin",oldskin) outputChatBox ("Ein Admin ist nun Off Duty",thePlayer) end addCommandHandler ("aoduty",offduty)
den skin bekommt man zwar bein on duty gehen aber man bekommt den alten nicht beim off duty gehen
-
ja so ungefähr ich meine es hat ja jeder einen anderen skin das er den speichert bevohr man aduty geht und ihn dann wieder gibt wenn man offduty geht
-
also ich habe ein vernüftiges script geschrieben zum admin onduty gehen das heist wenn man als admin /aduty eingibt kommt im chat Ein Admin ist On duty und der skin des spielers wechselt jetz möchte ich auch wenn ich /aoduty schreibe das der skin zum voherigen skin wechselt
-
mein eigenes script aber ich habe es so hinbekommen
danke trotzdem
-
also ich bekomme es nicht auf die reihe das in polizei cars zb nur polizisten rein können ???!!!
Brauche hilfe
Mfg NeoFist
-
es kommen keine fehlermeldung und wenn ich /makeadmin eingeben passiert nix
-
ja genau das habe ich ja versucht nur da passiert rein gar nichts wenn ich irgendwelche admin befehle in den chat/console eingebe
-
oaky ich werde es versuchen und dann schreiben obe es funktioniert hat
-
also ich habe mir das godmother script von kaito kid runter geladen und es funktioniert soweit ganz ok nur wenn ich mich jetz zum leader einer freak machen will und den befhel /makeleader eingebe passiert überhaupt nix
//edit ich stehe auch in der acl.xml als admin drin
-
Also ich habe einen race server und bin neu im thema scripten...also meine frage
Ich möchte das die Admins die ich in der "acl.xml" in die gruppe admins gesetzt habe automatisch in das team das ich ingame im admin panel gemacht habe reingestzt wird und das die autos von den jeweiligen teams auch die farbe der teams haben ...
da ich ziemlich neu bin wäre auch die info gut wo ich sachen ändern muss oder neu schreiben muss und so
heist das die teams ingame natürlich immer sein sollten das ist ja leider nicht müsste ich ach mal wissen
danke schon im vorraus
-
okay muss ich die denn selber schreiben oder nur verändern wenn verändern wo?
-
hmm ja nur da ich ziemlich neu bin weiß ich nicht wo ich anfangen muss zu suchen wegen dieser routine -.-^^
-
hmm ja so ähnlich ich habe einen race server und da setzt man sich ja net rein da is man ja im auto so und wenn ich jetz spieler a in das team Admins reinfüge über das control panel soll er ab da immer egal welches vehicle die farbe rot haben
-
also da ich gerade erst am lernen bin lua zu scripten ....ich möchte wissen wenn ich auf meinem server member in teams einordne heist setteam im admin panel so und jetz möchte das die farbe des team auch gleichzeitig die farbe vom auto ist was der jenige fährt und dass dauerhaft;)
-
Lua
Alles anzeigen<config> <!-- This parameter specifies the name the server will be visible as in the ingame server browser and on Game-Monitor. It is a required parameter. --> <servername>KsA-Race</servername> <!-- ONLY USE THIS PARAMETER IF YOU ARE SURE OF WHAT YOU ARE DOING - it is generally only needed for professional servers and should be left blank otherwise. This parameter specifies the IP to use for servers that have multiple IP addresses. If left blank, it will default to server's standard local IP address. --> <serverip></serverip> <!-- This parameter specifies the Maximum Transmission Unit or maximum packet size that the server will use. This will depend on the nature of your clients, as well as the network medium your server is connected to. --> <mtusize>1264</mtusize> <!-- This parameter specifies the UDP port on which the server will be accepting incoming player connections; default value: 22003. It is a required parameter. --> <serverport>22003</serverport> <!-- This parameter specifies the number of maximum player slots available on the server; default value: 32. It is a required parameter. --> <maxplayers>32</maxplayers> <!-- This parameter specifies whether the builtin http server will be used. Values: 0 - disabled , 1 - enabled ; default value: 1. Optional parameter. --> <httpserver>1</httpserver> <!-- This parameter specifies the TCP port on which the server will be accepting incoming http connections. It can be set to the same value as <serverport>. It is a required parameter if <httpserver> is set to 1. --> <httpport>22005</httpport> <!-- If set, this parameter specifies the external URL from which clients will be able to download needed resources ingame. Otherwise they will download them directly from the server. --> <httpdownloadurl></httpdownloadurl> <!-- This parameter specifies whether the client files for hosting on an external web server should be automatically copied into mods/deathmatch/resource-cache/http-client-files/ Only relevant if <httpdownloadurl> is set. Values: 0 - disabled , 1 - enabled ; default value: 1. Optional parameter. --> <httpautoclientfiles>1</httpautoclientfiles> <!-- This parameter is deprecated. Please use httpmaxconnectionsperclient instead--> <httpconnectionsperclient></httpconnectionsperclient> <!-- This parameter limits the number of http connections each client can make to an external web server. Depending on the type of http server that is used, a lower figure may reduce download timeouts. Only relevant if <httpdownloadurl> is set. Available range: 1 to 8 ; default value: 4. --> <httpmaxconnectionsperclient>4</httpmaxconnectionsperclient> <!-- If set, this parameter specifies that older clients will use the internal web server instead of the external one. This is to stop bugs in older clients overloading the external web server. Only relevant if <httpdownloadurl> is set. Values: 0 - disabled , 1 - enabled ; default value: 1. --> <httpmaxconnectionslegacy>1</httpmaxconnectionslegacy> <!-- This parameter specifies what types of checks the clients should make to ensure there has been no tampering with certain settings. Values: 0 - disabled , -1 - everything. default value: -1. --> <verifyclientsettings>-1</verifyclientsettings> <!-- Comma seperated list of disabled anti-cheats. e.g. To disable anti-cheat #2 and #3, use: 2,3 --> <disableac></disableac> <!-- Minimum client version. Clients with a lower version will not be allowed to connect. After disconnection, clients will be given an opportunity to download an update (if their client supports auto-update). If left blank, this setting is disabled and there are no restrictions on who can connect. Version numbers look like this: 1.0.4-9.01746.0 --> <minclientversion></minclientversion> <!-- Recommended client version. When connecting, if clients have a lower version, they will be given the option to download an update (if their client supports auto-update). If left blank, this setting is disabled. --> <recommendedclientversion></recommendedclientversion> <!-- This parameter can be used to make the server report to Game-Monitor master servers, allowing it to be visible in the ingame server browser. An additional UDP port needs to be available for this to work (value from <serverport> + 123 , so on a default <serverport> value 22003 the right port will be 22126 ). Available values: 0 - disabled , 1 - enabled. Optional parameter, defaults to 0. --> <ase>1</ase> <!-- This parameter allows you to disable LAN broadcasting. --> <donotbroadcastlan>0</donotbroadcastlan> <!-- If set, players will have to provide a password specified below, before they can connect to the server. If left blank, server doesn't require a password from them. --> <password></password> <!-- Specifies the location and name of the main server log file. If left blank, server won't be saving this file. --> <logfile>logs/server.log</logfile> <!-- As well as the main log file, login successes and failures are logged here for easy reviewing of security issues. If left blank, this file is not used --> <authfile>logs/server_auth.log</authfile> <!-- This parameter specifies the location and name of the Access Control List settings file. If left blank, server will use acl.xml file, located in the same folder as this configuration file. --> <acl>acl.xml</acl> <!-- Specifies the location and name of the debugscript log file. If left blank, server won't be saving this file. --> <scriptdebuglogfile>logs/scripts.log</scriptdebuglogfile> <!-- Specifies the level of the debugscript log file. Available values: 0, 1, 2, 3. When not set, defaults to 0. --> <scriptdebugloglevel>0</scriptdebugloglevel> <!-- Specifies the level of the html debug. Available values: 0, 1, 2, 3. When not set, defaults to 0. --> <htmldebuglevel>0</htmldebuglevel> <!-- Specifies the server frames limit. Minimum value: 25, default: 36. --> <fpslimit>36</fpslimit> <!-- Specifies the module(s) which are loaded with the server. To load several modules, add more <module> parameter(s). Optional parameter. --> <!-- <module src="sample_win32.dll"/> --> <!-- <module src="sample_linux.so"/> --> <!-- Specifies resources that are loaded when the server starts and/or which are protected from being stopped. To specify several resources, add more <resource> parameter(s). --> <resource src="race" startup="1" protected="0"/> <resource src="admin" startup="1" protected="0"/> <resource src="helpmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="joinquit" startup="1" protected="0"/> <resource src="defaultstats" startup="1" protected="0"/> <resource src="mapcycler" startup="1" protected="0"/> <resource src="mapmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="parachute" startup="1" protected="0"/> <resource src="resourcebrowser" startup="1" protected="1" default="true"/> <resource src="resourcemanager" startup="1" protected="1"/> <resource src="scoreboard" startup="1" protected="0"/> <resource src="spawnmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="votemanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="webadmin" startup="1" protected="0"/> <!-- play is the default freeroam gamemode. Remove the following line to prevent it from starting. --> <resource src="play" startup="0" protected="0"/> <resource src="race_toptimes" startup="1" protected="0"/> </config>
-
okay hasse du auch ein tipp für mich : wenn ich den server starte dann bekomme ich eine error meldung error: call:Failed ,the resource mapmanager isnt running [string"?"]
hier meine server config
Lua
Alles anzeigen<resource src="race" startup="1" protected="0"/> <resource src="admin" startup="1" protected="0"/> <resource src="helpmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="joinquit" startup="1" protected="0"/> <resource src="defaultstats" startup="1" protected="0"/> <resource src="mapcycler" startup="1" protected="0"/> <resource src="mapmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="parachute" startup="1" protected="0"/> <resource src="resourcebrowser" startup="1" protected="1" default="true"/> <resource src="resourcemanager" startup="1" protected="1"/> <resource src="scoreboard" startup="1" protected="0"/> <resource src="spawnmanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="votemanager" startup="1" protected="0"/> <resource src="webadmin" startup="1" protected="0"/> <!-- play is the default freeroam gamemode. Remove the following line to prevent it from starting. --> <resource src="play" startup="0" protected="0"/> <resource src="race_toptimes" startup="1" protected="0"/> </config>
-
habe das ganze jetz umgeändert nur jetz zeigt er mir die tabelle mit den toptimes nicht mehr an ....
-
okay noch eine frage soll ich die datei bei dem namen Race belassen oder race_toptimes?
-
Ne da war keine Datie mit bei